شنبه 26 مرداد 1398   21:42:54
.
  • ارسال به دوستان
  • اضافه كردن به ليست دلخواه مرورگر
  • تعيين صفحه پيش فرض مرورگر
  • چاپ
  • آر.اس.اس
  • آمار بازدید
    تعداد بازدید از سایت: 19947348
    تعداد بازدید این صفحه: 215613
    در امروز: 25953

نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
 
امتیاز دهی
 
 

هيات های  حل اختلاف مالياتی
تمدید فراخوان ثبت نام از داوطلبان برای عضویت در هیات های حل اختلاف مالیاتی

بدینوسیله به اطلاع اعضای محترم سازمان می رساند در اجرای بند 14 ماده 15 و تبصره 1 همان ماده از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و بند 14 ماده 73 و بند ت ماده 50 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و بند 3 ماده 244 قانون مالیاتهای مستقیم کشور، سازمان در نظر دارد نمایندگان حل اختلاف مالیاتی را انتخاب نماید، لذا کلیه متقاضیان واجد شرایط می توانند از طریق لینک ثبت نام، حداکثر تا تاریخ 30 تیر ماه 98، اقدام نمایند.


شرایط لازم برای داوطلبان نمایندگی در هیات های حل اختلاف مالیاتی:

  1. دارا بودن پروانه اشتغال بکار معتبرمهندسی در پایه یک
  2. آشنایی به قوانین مالیاتی و اصلاحیه های آن
  3. ارائه اظهارنامه مالیاتی دارای عملکرد در سه سال گذشته
  4. کارمند سازمان استان نباشد.
  5. نمایندگان قبلی سازمان، در هیاتهای حل اختلاف مالیاتی در صورت دارا بودن شرایط فوق الذکر به حسب تجربه کاری می توانند به عنوان داوطلب شرکت نمایند

 مراحل انتخاب نمایندگان:

    1. پس از بررسی اولیه مدارک، با اطلاع رسانی ازطریق همین سایت به داوطلبان واجد شرایط، آزمون اولیه بصورت کتبی اخذ می گردد. لذا ثبت نام در این مرحله، به معنی مجوز شرکت در آزمون نمی باشد. چگونگی شرکت واجدین شرایط در آزمون مربوطه متعاقباً، از طریق سایت سازمان، اطلاع رسانی خواهد شد. شایان ذکر است آزمون کتبی در شهریور ماه 98 برگزار می گردد.
    2. حداکثر تا سه برابر ظرفیت مورد نیاز از کسانی که موفق به کسب بالاترین نمرات در آزمون شده اند به منظور ارزیابی توانمندی های شخصیتی برای شرکت در جلسات حل اختلاف مالیاتی، جهت انجام مصاحبه به شورای مالیاتی معرفی خواهند شد.
    3. پذیرفته شدگان در مرحله مصاحبه حضوری (حداکثر تا یک و نیم برابر ظرفیت مورد نیاز)، می بایستی در کلاس های آموزشی ویژه شرکت نمایند.
    4.  پس از اتمام دوره آموزشی نیز، از شرکت کنندگان در کلاس های آموزشی، آزمون اخذ می گردد و به کسانی که موفق به کسب بالاترین نمرات از مجموع نمرات: مصاحبه حضوری ، آزمون کتبی و ارزیابی استاد از شرکت در دوره شده باشند، به منظور شرکت در جلسات حل اختلاف مالیات ، باتوجه به توزیع حوزه های مالیاتی، به اداره کل امور مالیاتی جهت صدور حکم معرفی خواهند شد.
    5. نمایندگان منتخب پس از اخذ احکام خود باید در سه جلسه کارورزی به همراه نمایندگان قبلی در جلسات هیأتهای حل اختلاف مالیاتی شرکت نمایند.
    6. پس از گذراندن دوره کارآموزی حکم ایشان صادر می گردد.
    7. عملکرد نمایندگان، درحین کار، طبق فرم های نظر سنجی از اعضا بررسی خواهد شد. چنانچه در ارزیابی ، دارای میزان

رضایت مندی و توان اجرایی کافی تشخیص داده شوند، برای دوره های بعدی نسبت به ادامه همکاری با آنان اقدام خواهد شد و در صور عدم رضایتمندی و توان اجرایی،حکم آن نماینده توسط ریاست سازمان عزل می گردد.

    1. درصورتی که حوزه های جدید مالیاتی ایجاد شود و یا نمایندگانی نتوانسته باشند رضایت اعضاء سازمان را جلب نمایند، نسبت به انتخاب نماینده از ذخیره های مراتب بالا استفاده خواهد شد.
    2. انتخاب محل فعالیت نمایندگان هیاتهای حل اختلاف در سطح شهر و استان تهران، در اختیار سازمان نظام مهندسی بوده و پس از اعلام محل فعالیت منتخبین مکلف به شرکت در جلسات آن اداره بوده وامکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.

منابع آزمون کتبی مطابق جدول زیر می باشد:

الف قانون مالیات های مستقیم (اصلاحی مورخ 94/4/31)

الف-1) مالیات های بر درآمد مشاغل

از ماده 93 لغایت ماده 101

الف-2) آیین نامه اجرایی ماده 95

دستور العمل

الف 3) معافیت حقوق

مواد 84-85-86

الف-4) هزینه های قابل قبول مالیاتی

مواد 147 -148

الف-5) ساختار و مراجع حل اختلاف مالیاتی

ماده 244 لغایت 251 مکرر

الف-6) ترتیب رسیدگی

ماده 237 و 238

الف-7)ترتیبات پیش بینی شده در مواد

169 و 169 مکرر

ب ) قانون مالیات ارزش افزوده

مواد 1-2-3-4-5-8-10-11-12-14-18-19-20-21-29

ج) قانون مالیات های مستقیم www.intamedia.ir  سازمان امور مالیاتی

د) قانون ارزش افزوده www.vat.ir سازمان مالیاتی

ح) کتاب قانون جدید مالیات های مستقیم (اصلاحیه 31/4/1394 ) و قانون ارزش افزوده















نحوه ثبت نام در فراخوان:

  1. جهت ثبت نام اولیه می توانید بر روی لینک ثبت نام کلیک نمایید.
  2. پس از ثبت نام اولیه، لازم است مستندات زیر (موارد الف و ب) به سازمان ارسال گردد. مهلت ارسال مستندات نیز حداکثر تا 30  تیر ماه 98 می باشد  و پس از آن، مستنداتی دریافت نمی گردد. ضمنا اعضای محترمی که قبلا نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نموده اند، لازم است مدارک و مستندات را ارسال نمایند. عدم ارسال مستندات کامل، به معنی انصراف از شرکت در فراخوان می باشد.

مستندات لازم:

الف - تصویر آخرین پروانه اشتغال به کار دارای اعتبار (پشت و رو )

  •  تصویر اظهارنامه مالیاتی دارای عملکرد سالهای 1395 ، 1396 و 1397
  1. ارسال مستندات به صورت حضوری و یا پستی به آدرس : تهران، شهرک غرب، خیابان ایران زمین، خیابان مهستان، پلاک 10، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، دبیرخانه سازمان مربوط به واحد امور مالیاتی ارسال نمایند به طوریکه تا 30 تیرماه به سازمان واصل گردد.


لینک ثبت نام


 
 
امتیاز دهی
 
 

.

.کلیه حقوق این پایگاه متعلق به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران میباشد.