.

اخبار

.

گزارش بازدید میدانی اعضاء کمیته نما از پروژه ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران (پروژه ارغوان)

1400/2/8 چهارشنبه
روز دوشنبه 1400/02/05 اعضای کمیته نما سازمان به همراه مدیر روابط عمومی  و جمعی از مدیران سازمان با حضور درمحل پروژه ارغوان، پیشرفت، موانع و مشکلات این پروژه را مورد بازبینی قرارداده و بر لزوم تسریع در اجرای آن تاکید نمودند. ایشان از نزدیک در جریان وضعیت پروژه و نحوه عملکرد عوامل اجرایی آن قرار گرفته و به بحث و بررسی در ارتباط با ملزومات برقراری نظام ایمنی در پروژه، طراحی نما، مشخصه‌های فنی نمای ساختمان و... پرداختند.

مهندس نبی‌ئی رئیس کمیته نما و کمیته ایمنی سازمان در این بازدید با بیان این که ایمنی و بهداشت محیط کارگاه، حفاظ‌گذاری و ایمنی تجهیزات فردی موارد بسیار مهمی هستند، بر ترمیم استراتژی مدیریت ایمنی، تهیه پلان ایمنی، تعداد کارشناسان و افسران ایمنی در کارگاه تاکید نمودند. ایشان در ادامه تاکید نمودند وظیفه ما در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران فراهم کردن زبان مشترک ایمنی در حین اجرا و در طراحی، مبتنی بر مطالعات تخصصی و کارشناسی است.  بر همین اساس در کمیته نما تاکید بر طراحی براساس اصول ایمنی و پدافند غیرعامل داریم.
 
نبی ئی افزود پروژه ارغوان می‌بایست به عنوان الگویی، در حفظ ایمنی و پایداری و انرژی در بخش‌های مختلف، من‌جمله نما، کاری حرفه‌ای باشد و طراحی، مبتنی بر الگوی معماری ایرانی – اسلامی صورت پذیرد.

دکتر الهام امینی نایب رئیس کمیته ایمنی و نما، ضمن اشاره به نقش بی بدیل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در ارتقاء نوآوری با توجه به سلایق شهروندان،  به تلاش برای حفظ، احیاء و توسعه در جهت تداوم موضوعات معماری و شهرسازی، در سطح استان تاکید نمود. ایشان در ادامه بحث افزود همه ما می‌دانیم که شهرها زمانی رشد پیدا می‌کنند که بخشی از صفات هویتی‌شان تغییر یافته و ساماندهی جدیدی پیدا خواهد کرد، از این رو بر ما است که به مساله نما به عنوان یکی از شاخص‌های موثر بر تعیین هویت شهرها توجه داشته و در بکارگیری نمادها و نشانه‌های منطبق بر فرهنگ ایرانی اسلامی کوشا باشیم.

همچنین خانم مهندس جمالی از دیگر اعضای کمیته نما بیان داشت، با توجه به اینکه این پروژه ساختمان نظام مهندسی استان تهران می‌باشد انتظار بیشتری در حوزه مراعات ضوابط HSE داریم.

مهندس کریم صلاحی مهر مدیر روابط نیز ضمن ابراز امیدواری بر تداوم این بازدیدها بر لزوم ارائه اطلاعات کلی پروژه به واحد روابط عمومی جهت اطلاع رسانی دقیق و به موقع به اعضای سازمان تاکید نمود.
در ادامه تمامی اعضاء کمیته بر لزوم ارائه نمای فاخر و رعایت مباحث و مقررات ملی بعنوان ساختمان نمونه تاکید داشتند. شایان ذکر است در این بازدید اعضای هیات مدیره و گروه تخصصی، آقای دکتر آزاد ، مهندس گودرزی ، دکتر مفاخر و دکتر رحیم‌زاده حضور داشتند.
آرشیو
عكس هاي مرتبط :
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر