.

اخبار

.

نشست دبیرخانه صادرات فنی و مهندسی به‌ منظور صادرات خدمات تعمیر و نگهداری به کشورهای منطقه

1399/2/31 چهارشنبه
نشست دبیرخانه دائمی توسعه صادرات و شرکت تسیس و شرکت کارگشا در خصوص همکاری‌های فی‌مابین به‌منظور صادرات خدمات تعمیر و نگهداری ساختمان‌ها انجام شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران ، نشستی سه‌جانبه با حضور دکتر مقدم راد رئیس دبیرخانه صادرات فنی و مهندسی، دکتر بهنام عابدی دبیر دبیرخانه و مدیران شرکت کارگشا  و تسیس برگزار شد. این جلسه با صحبت و خوش‌آمد گویی دکتر مقدم راد رئیس دبیرخانه دائمی صادرات فنی و مهندسی آغاز شد. دکتر مقدم راد بابیان رزومه هر دو شرکت حاضر اظهار امیدواری نمود که با همکاری دو شرکت و دبیرخانه صادرات فنی و مهندسی بتوانیم نتایج ارزشمندی را درزمینهٔ صادرات خدمات مهندسی کسب نماییم.

دکتر عابدی نیز به‌عنوان دبیر این دبیرخانه، توضیحاتی را در مورد اهداف دبیرخانه صادرات فنی مهندسی ارائه داد.
دبیر دبیرخانه صادرات فنی مهندسی بابیان اینکه بیش از 500 هزار نفر مهندس در رشته هفتگانه مهندسی در سطح کشور حضور دارند گفت: این ظرفیت و پتانسیل خوبی است ولی متأسفانه تجربه بین‌المللی مهندسین ما زیاد نیست و بخش عمده مهندسانی که در خارج از کشور فعالیت کردند مهندسان مشاور قدیمی و یا افرادی هستند که در نظام فنی اجرایی کارکردند.
دکتر عابدی بازار خوب خدمت مهندسی در کشور را در سال‌های قبل یکی از دلایل عدم فعالیت مهندسان در بازارهای بین‌المللی عنوان نمود و ادامه داد: امروز که رونق کارهای مهندسی در کشور کاهش‌یافته و در برابر تعداد مهندسان ما نیز افزایش پیداکرده است، ما خود را موظف میدانیم که با یک سازمان‌دهی درست تعادل مناسبی را در عرصه ساخت‌وساز ایجاد نماییم.
دبیر دبیرخانه صادرات مهندسی با تشریح عرضه و تقاضای خدمات مهندسی در داخل و خارج از کشور، صادرات خدمات مهندسی به‌ویژه صادرات این خدمات در منطقه و کشورهای همسایه را از مهم‌ترین فعالیت ممکن برای این هدف عنوان نمود.

دکتر عابدی با اشاره به بخش بین‌الملل مبحث 22 مقررات ملی ساختمان گفت: به نظر می‌رسد حضور مهندسان ما برای ارائه خدمات تعمیر و نگهداری در خارج از کشور سریع‌تر و آسان‌تر از بحث احداث ساختمان است.
وی همچنین بابیان فعالیت‌های انجام‌شده توسط دو شرکت، دو شرکت حاضر و پتانسیل‌های دبیرخانه صادرات، سه طرف را مکمل یکدیگر برای انجام خدمات دانست.
در ادامه هر دو شرکت پتانسیل‌ها و ظرفیت خود را ارائه نمودند و در راستای اهداف و تسهیل فرایند، به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
همچنین در این جلسه دکتر مقدم راد رئیس دبیرخانه صادرات فنی مهندسی اخذ مجوزهای لازم به‌منظور بین‌المللی شدن پروانه‌های اشتغال به کار مهندسان را از اهداف دبیرخانه عنوان نمود و اعلام کرد: بخشی از فعالیت‌ها در این زمینه انجام‌شده است.

 
آرشیو
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر