.

اخبار

.

مهندس سعیدیان:برای رسیدن به شرایط ایده آل نیاز به اجرای قوانین نظام مهندسی داریم.

1399/2/30 سه‌شنبه
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان تهران در نشست هم‌اندیشی با منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی، اجرای درست قانون نظام‌مهندسی را  شرط رسیدن به شرایط ایده آل در صنعت ساختمان عنوان نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران جلسه هم‌اندیشی با حضور مهندس سعید سعیدیان رئیس سازمان،جمعی از اعضای هیئت مدیره سازمان، دکتر رسولی نژاد و مهندس بشیری به‌عنوان منتخبین مجلس یازدهم و نمایندگان تشکل‌های صنعت ساختمان در سالن جلسات سازمان برگزار شد .

ابتدای جلسه با صحبت‌های مهندس سعید سعیدیان رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان همراه بود
مهندس سعید سعیدیان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و خیرمقدم به منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان تشکل‌های صنعت ساختمان از حاضرین خواست، با همکاری بیشتر و حضور در کنار یکدیگر مشکلات موجود در این حوزه را رفع و صنعت ساختمان را به جایگاه اصلی خود برگردانیم. وی بابیان اینکه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان با شش صد هزار عضو در سطح کشور یکی از انجمن‌های بزرگ کشور هست و سهم نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران با ۱۲۰ هزار عضو قابل‌توجه می‌باشد   اظهار امیدواری کرد کسانی که تلاش کردند و تحصیلات خود را در این حوزه گذرانده‌اند به‌عنوان صاحبان اصلی صنعت ساختمان در این صحنه حاضر شوند. رئیس سازمان نظام‌مهندسی با اظهار امیدواری برای تداوم چنین جلساتی به قانون نظام‌مهندسی ساختمان اشاره کرد و با یاد کردن از مرحوم سراج‌الدین کازرونی وزیر وقت وزارت مسکن و شهرسازی افزود این قانون در سال ۱۳۷۴ به تصویب رسید. ایشان همچنین، تدوین قانون نظام‌مهندسی را قدمی مثبت  خواند و با مقایسه زلزله رودبار و منجیل و زلزله کرمانشاه باقدرتی تقریباً مشابه و آمار قربانیان متفاوت ادامه داد: ما در زلزله‌های رودبار و منجیل حدود ۴۰ هزار تن از هم‌وطنانمان را از دست دادیم که در زلزله کرمانشاه این تلفات به حدود هزار تن رسید و این نشان‌دهنده اثرات مثبت سازمان نظام‌مهندسی در چرخه ساخت‌وساز کشور است. سعیدیان گفت البته ما با آرمان‌ها فاصله زیادی داریم و اعتقادداریم ساختمان‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که مردم در زمان وقوع زلزله نگرانی نداشته باشند و از خانه‌هایشان بیرون نیایند و ساختمان‌ها برای مردم ایمن باشد. مهندس سعیدیان با انتقاد از برخی متولیان عرصه ساخت‌وساز اجرای قانون نظام‌مهندسی را مشروط و ملزوم برای رسیدن به این مهم دانست .
در ادامه نمایندگان تشکل‌های صنعت ساختمان مشکلات خود را در شرایط موجود عنوان نمودند.
همچنین در این جلسه منتخبین مردم ضمن پاسخ به سؤالات نمایندگان تشکل‌های صنعت ساختمان، برای همکاری بیشتر و تلاش برای رفع این مشکلات، قول همکاری و همراهی دادند.
آرشیو
عكس هاي مرتبط :
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر