اعلانات ترحیم

.

پیام تبریک رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به مناسبت روز معمار و بزرگداشت شیخ بهایی

1399/2/3 چهارشنبه
 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در پیامی فرارسیدن روز معمار را تبریک گفت.
مهندس سعید سعیدیان ،رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران در پیامی فرارسیدن روز معمار و بزرگداشت شیخ بهایی را تبریک گفت.

متن پیام رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران به شرح ذیل است:

 
بنام یگانه معمار هستی بخش
طرب سرای محبت، کنون شود معمور                                                                             که طاق ابروی یار منش، مهندس شد

فرا رسیدن سوم اردیبهشت ماه، سالروز تولد دانشمند نامدار و فیلسوف شهیر ایران زمین علامه شیخ بهائی که به عنوان روز معمار نامگذاری شده است را به همه مهندسان و معماران بویژه اعضای گرانقدر و مهندسان معمار استان تهران صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
شیخ بهائی از بزرگترین دانشمندان میهن عزیزمان می باشد که در عرصه معماری، ریاضیات، نجوم ، منطق و فلسفه ،تبحر و تخصص والا داشت و تعداد زیادی از ابنیه دوره صفویه را با تکنولوژی و فنآوریهای بسیار فراتر از عصر آن زمان طراحی کرده است که معماری ایوان ورودی و حرم امام رضا (ع)،  مسجد امام اصفهان، مهندسی تقسیم آب زاینده رود، حمام خارق العاده شیخ بهائی و ... از آن جمله اند.
مهندسی معماری که از ریشه عمران و آبادانی می آید، یادآور اوج شکوه و زیبایی اندیشه و هنر درخشان ایرانی و تداعی بخش ابتکار، خلاقیت، نوآوری و واقعیت گرایی در ساختن تمدن و فرهنگ غنی و ارزشمند ایران زمین است که ریشه در حکمت الهی دارد و ابداعات خاص معماری الهام بخش شکوه و جاوادنگی حق تعالی است.
آثار هنرمندان معمار به عنوان نهادهای ارزشمند فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی یک کشور شناخته می شود و تمدن های تاریخی و باستانی امروزه از طریق اثار و ابنیه معماری که بجای مانده اند، شناخته می شوند.
حسن تلاقی ارزشمند نامگذاری سوم اردیبشهت ماه به نام روز معمار با زادروز تولد شیخ بهائی، فرصت مناسبی برای تقدیر و تجلیل از تلاش های صادقانه و مجدانه معماران ایران زمین است که نقش برجسته ای در توسعه و آبادانی و پیشرفت میهن اسلامی مان داشته اند.
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به عنوان بزرگترین تشکل حرفه ای و تخصصی کشور با بیشترین تعداد مهندس عضو،ماهها قبل از سال نو، در اندیشه برگزاری ویژه برنامه هایی برای برگزاری مراسم نکوداشت و بزرگداشت روز معمار بود که با شیوع بحران بیماری کرونا، این مراسم در فرصت مناسب دیگری سازماندهی و اجرا خواهد شد.
در خاتمه ضمن تبریک مجدد روز معمار، از تمام مهندسان و معماران که خالصانه و صادقانه با خلاقیت و نوآوری، عزت و سرافرازی برای آبادنی و سازندگی و پیشرفت میهن اسلامی مان ،تلاش می کنند،صمیمانه قدردانی و تشکر
می نمایم و بهروزی ، سلامتی و توفیقات روزافزون همگان را از خداوند متعال خواهانم.
 

سعید سعیدیان
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان
استان تهران
آرشیو
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر