اطلاعیه ها

.

ترتیبات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی

1403/2/22 شنبه
قابل‌توجه اعضای محترم سازمان؛
  • تمامی مودیانی که مشمول خدمات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی می‌باشند، سازمان امور مالیاتی مکلف است اوراق مالیاتی این مودیان را در حساب کاربری آن‌ها، بارگذاری و طی ده روز از تاریخ بارگذاری، سه پیامک اطلاع‌رسانی به شماره‌ای که توسط مودی در حساب کاربری خود اعلام شده است، ارسال نماید.
برای این دسته از مودیان، روز یازدهم پس از تاریخ بارگذاری اوراق در حساب کاربری آنان یا تاریخ رویت برگه توسط موذی، هرکدام که مقدم باشد، تاریخ ابلاغ به شخص مودی محسوب و در اوراق مالیاتی منعکس می‌گردد.
این موضوع در خصوص مودیانی که درخواست خود را مبنی بر برخورداری از خدمات الکترونیک تسلیم ننموده‌اند، در صورت دسترسی به شماره‌ای که تعلق آن به مودی احرازشده باشد نیز شامل می‌گردد.
  • اعتراض به صحت ابلاغ الکترونیکی در موارد زیر مجاز بوده و از طریق هیات موضوع ماده 216 ق.م.م قابل‌رسیدگی خواهد بود:
  1. مودی، متکی بر دلایل و اسناد و مدارک معتبر اثبات نماید، به دلیل عدم دسترسی به سامانه‌های رایانه‌ای/ مخابراتی یا نقص در این سامانه‌ها از بارگذاری اوراق یا مفاد ابلاغ مطلع نشده است.
  2. ابلاغ الکترونیکی در شرایطی انجام‌گرفته باشد که حساب کاربری مودی می‌بایست غیرفعال بوده یا مودی از شمول ابلاغ الکترونیکی خارج‌شده باشد.

*با توجه به اهمیت موضوع، به‌منظور رؤیت و واکنش به اوراق مالیاتی در مهلت‌های قانونی، توجه به پیامک‌های ارسالی از سوی سازمان امور مالیاتی ضروریست.*
آرشیو
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر