اخبار
ابتکار سازمان نظام مهندسی تهران در ارائه تسهیلات کرونایی/5.266.000.000 تومان وام بلاعوض پرداخت شد سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران در راستای حمایت از مهندسان محترم که درگیر بیماری کرونا شده بودند، شرایطی ویژه را در نظر گرفت. به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران، با آغاز همه‌گیری بیماری کرونا به بخش بزرگی از اقتصاد کشور، از این حیث دچار آسیب شد. بسیاری از بنگاه‌های کسب و کار به دلیل تعطیلی‌ها و محدودیت‌های مربوط به قرنطینه با چالش فعالیت روبرو شدند. در این میان سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران با ابتکاری منحصر به فرد، شرایطی ویژه را برای مهندسان دارای پروانه خود در نظر گرفت. بر اساس مصوبه هیئت‌مدیره و به پیشنهاد کمیسیون رفاه این سازمان، مبالغی بلاعوض به‌منظور آسایش خانواده بزرگ مهندسان در نظر گرفته شد.

طبق مصوبه هیئت‌مدیره و با توجه به واکسیناسیون گسترده در سطح کشور و کاهش ملموس شیوع ویروس کرونا، ارائه این تسهیلات تا پایان آذر ماه سال جاری معتبر خواهد بود. بر این اساس تا انتهای پاییز گذشته به 1743 نفر از اعضای رسمی سازمان و افراد تحت تکفل آنها که به دلیل درگیری با بیماری کرونا مجبور به قرنطینه خانگی شدند، مبلغ 2 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض تعلق گرفت.

در همین مدت به 252 نفر از مهندسان و خانواده‌ آنها که به دلیل بیماری ناچار به بستری در بیمارستان شدند مبلغ 5 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض اعطا شد.

هم‌چنین به 52 نفر از مهندسان و خانواده‌های آنها نیز که ویروس کرونا آنها را راهی بخش ICU کرده بود، مبلغ 10 میلیون تومان در نظر گرفته شد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران درمجموع تا پایان پاییز سال 1400 برای این اقدام بی‌سابقه 5 میلیارد و 266 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت کرده است.