اخبار
.

برگزاری مراسم بزرگداشت تجلیل از ایثارگران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

1398/7/10 چهارشنبه

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس،مراسم تجلیل از خانوادهای معظم شهدا ، ایثارگران و جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس، عصر روز یکشنبه هفتم مهر در تالار مرکز همایش‌های دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ، در این مراسم که به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و با همکاری واحد ایثارگران برگزار شد جمعی از مسئولان کشوری و لشگری ، مدیران و ایثارگران حضور داشتند.

در ابتدای مراسم و به رسم میزبانی، مهندس بهمن مومنی مقدم نایب رئیس سازمان ضمن خوش آمد گویی به میهمانان ، آرزوی توفیق روز افزون برای مهندس آمری نیا عضو هیأت مدیره و مهندس حبیب زادگان بازرس سازمان و همکاران در جهت پیگیری و برپایی این مراسم که باعث تکریم این عزیزان و خوشنودی خداوند متعال گردیده است، کمال تشکر و قدردانی به عمل آورد و به اهمیت نقش و خدمات مهندسان در جنگ تحمیلی پرداخت.

مهندس مومنی مقدم با اشاره به حضور چشمگیر مهندسان در جبهه‌های حق علیه باطل، هشت سال دفاع مقدس را از درخشان ترین و مهمترین دوران کارنامه چهل ساله انقلاب اسلامی دانست و نیاز جامعه مهندسی امروز را  تقویت روحیه جهاد، ایثار و از خودگذشتگی دانست و آن را کلید گذار از مشکلات فعلی کشور برشمرد و تلاش جامعه مهندسی را باعث حضور پررنگ و اثر گذار در دفاع از کشور در مقابل توطئه‌های استکبار عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایثارگران و شهداء با سرمایه جان خود در راه دفاع از حق و دفاع از دین با خدا معامله کردند، شهدای دفاع مقدس و شهدای حرم به تکلیف شرعی، اسلامی و دینی خود به صورت واقعی عمل کردند و امروز ما باید راه آنها را ادامه دهیم.   

در ادامه سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در سخنانی، به مراحل اجرای اقدامات مهندسی در عملیات نظامی علیه دشمن و نقش مهندسان در دفاع مقدس به ارائه سخنرانی پرداخت. 

وی با بیان اینکه بشر به دنبال بهره برداری از مهندسی دفاعی بر تهدیدات است، گفت: منشاء همه تحولات مهندسی براساس تحولات حوزه دفاعی بوده و تحولات مهندسی دفاعی، پیشگام در تحولات نظام‌های مهندسی است و شاهد بودیم که مهندسی دفاعی نقش
تأثیر گذاری در جبهه های تحمیلی داشت.

وی خاطر نشان کرد: مهندسی دفاعی در اواخر جنگ تأثیرگذارتر از یک نیروی نظامی بود و ظهور تفکر بسیجی در آن موقع باعث بروز خلاقیت ها و رشد و نوآوری بالایی شد. 

جلالی اظهار داشت : مهندسان خالصانه به کمک نیروهای مدافع سرزمین آمدند اقدامات حرفه ای، مانع از پیشروی دشمن شدند.

در انتهای مراسم دکتر رضا پورحسین قائم مقام صدا و سیما به ارائه سخنرانی پرداخت .

وی با تاکید بر اینکه یکی از واجبات، جهاد در راه خداست، گاهی جهاد به‌صورت دفاع و حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است و در زمان ما به‌صورت دفاع از کیان اسلام و مملکت اسلامی تبلور دارد.

نمونه جهاد، هشت سال دفاع مقدس بود که بسیاری از جوانان و رادمردان در این جهاد شرکت کردند و به فیض شهادت رسیده یا جانباز شدند و یا با جان و مال خود از دفاع اسلامی پشتیبانی کردند وی در ادامه با اشاره به احادیث و آیات قرآن مجید جهاد در جبهه های حق علیه باطل را ضروری دانست.

گفتنی در این مراسم فیلم کوتاهی از دفاع مقدس پخش شد که در آن مصاحبه هم با مهندس مجتبی آمری نیا  عضو هیأت مدیره سازمان که خود زمانی رزمنده بوده و در جبهه حق علیه باطل حضور چشمگیر داشته، در بیانات خود ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و قدردانی از ایثار و از خودگذشتگی های رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع جانانه و ارزشمند از حریم جمهوری اسلامی و دفاع از ارزش های اسلامی، به ارائه گزارش از نحوه تاسیس واحد ایثارگران سازمان نظام مهندسی استان تهران پرداخت.

مهندس آمری‌نیا در ادامه با تأکید بر هدف سازمان از تشکیل این واحد که پیگیری اجرای قانون جامعه ایثارگران مطابق مصوبه مورخ 03/04/86 مجلس شورای اسلامی و مصوبه 02/10/91 مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌باشد که از اهداف این واحد می‌توان به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، جانبازان و رشادت های رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد.

مهندس آمری‌نیا در انتها افزود: ما امیدواریم یادآوری ها به احیای روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی در ارکان و بدنه سازمان نظام مهندسی استان منتهی شود.

در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیر از خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز تجلیل بعمل آمد.

آرشیو
عكس هاي مرتبط :
 
امتیاز دهی