اخبار
.

برگزاری نشست پیش بینی قانون درخصوص تخطی از ضوابط و مقررات شهرسازی و کمیسیون ماده 100

1398/10/1 یکشنبه

جلسه برگزاری نشست پیش‌بینی قانون درخصوص تخطی از ضوابط و مقررات شهرسازی و کمیسیون ماده 10، پنج شنبه 21 آذر ماه در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، این نشست با حضور مهندس مجتبی آمری نیا عضو کمیته ایثارگران و عضو هیأت مدیره سازمان، مهندس حبیب زادگان عضو واحد ایثارگران و بازرس سازمان و جمعی از مهندسان ایثارگر عضو سازمان تشکیل شد.

مهندس مجتبی آمری‌نیا، عضو هیأت مدیره سازمان ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه، به تشریح اهداف سازمان از برگزاری این نشست پرداخت که از جمله محورهای مطرح شده دستیابی به جایگاه شایسته و مرجعیت حرفه‌ای در توسعه صنعت ساختمان، رشد و اعتلای حرفه ای مهندسان، ارتقای توان مهندسی، نوآوری و پرورش ایده‌های ناب و خلاقانه در ساخت شهری ایمن توأم با آرامش و آسایش برای شهروندان بود.

وی با اشاره به پیشینه و ارائه گزارشی از اقدامات صورت در واحد ایثارگران، بر نظارت و پیشنهادات سازنده در جهت ارائه خدمات بهتر و با کیفیت بیشتر در مسیر خدمات رسانی به جامعه مهندسان ایثارگر تأکید کرد.   

مهندس مجتبی آمری نیا خاطر نشان کرد : حضور پررنگ اعضای مهندس ایثارگر در محافل و مجامع جامعه مهندسان، استقرار، بقاء و استحکام روحیه ایثارگری را در بدنه سازمان جاری خواهد ساخت.

وی گفت : همگی باید بدانیم آرامشی که امروز از آن بهره مندیم، ثمره فداکاری و جانبازی شما اعضای ایثارگر  است.

در این نشست تخصصی دکتر محمدی ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای مهندس آمری نیا و سایر اعضاء واحد ایثارگران در جهت پیگیری و برپایی این نشست کمال تشکر و قدردانی به عمل آورد و به ارائه سخنرانی پرداخت.

وی بر لزوم و ضرورت آموزش مهندسان رشته‌های هفت گانه ساختمان بر علم مدیریت شهری و گذارندن دوره با سرفصل‌های آشنایی به قوانین و مقررات شهرسازی تأکید کرد.

وی افزود: شهرسازي جزو فعاليت‌ها و علومي به شمار می‌رود که با زندگي روزمره افراد در ارتباط است و این موضوع وظیفه و رسالت مهندسان شهرسازی را در قبال شهر و شهروندان دو چندان می‌کند، که نگاه ویژه مهندسان را در اجرای کار و مطلع شدن از قوانین و مقررات شهرسازی می طلبد. 

مهندس محمدی در ادامه بر رعایت قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و مکلف کردن شهرداری‌ها و سایر مراجع صدور پروانه و کنترل و نظارت بر اجرای ساختمان و امور شهرسازی، مجریان ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی صاحبان حرفه‌ای مهندسی ساختمان و شهرسازی و مالکان و کارفرمایان به رعایت مقررات ملی ساختمان تاکید کرد.

مهندس محمدی با ابزار تأسف  از ناآگاهی مهندسان به قوانین و مقررات شهرسازی که در نهایت باعث لطمات جبران ناپذیر و مشکلات عدیده شده افزود: عدم رعایت مقررات یاد شده و ضوابط و مقررات شهرسازی تخلف از قانون محسوب می‌شود.

وی درباره  قانون منع فروش، قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ... معنای مختلف قانون، سلسه مراتب منابع قوانین و ضوابط شهرسازی، منابع تولید قوانین شهرسازی در کشور، وظایف شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، سایر مراجعی که باید در بررسی قوانین مورد توجه قرار گیرند از جمله: دیوان عالی کشور و دیوان عدالت اداری، پیش‌بینی قانون درخصوص تخطی از قوانین شهرسازی از جمله جرم، انفصال از خدمت، زندان، محرومیت، تصرف اموال، جریمه و تخلف مباحث و نکاتی را  عنوان و با حاضران به تبادل نظر پرداخت. 

آرشیو
عكس هاي مرتبط :
 
امتیاز دهی