اخبار
.

تجلیل از حافظان و قاریان برتر هشتمین دوره مسابقات قرآن

1401/1/31 چهارشنبه

طی مراسمی، همراه با ضیافت افطار با اهدای لوح سپاس از قاریان و حافظان برتر هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی و به نقل از واحد ایثارگران سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، مراسم تقدیر از قاریان و حافظان برتر هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم این سازمان همراه با ضیافت افطار با حضور رئیس و اعضای هیئت‌مدیره این سازمان برگزار شد.

در این مراسم رامین کرمی رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین، آیات قرآن را زیبا و عمیق عنوان نمود و افزود قاریان این زیبایی را با صوت بیان و تبیین قرآن را با صدا و لحن زیبا، دلنوازی و گوش‌نوازی می‌کنند. حافظان با حفظ و ماندگاری در ذهن و هنرمندان نیز با کتابت و تذهیب این زیبایی‌ها را برای جهانیان به تصویر می‌کشند.

دکتر کرمی همچنین از واحد ایثارگران سازمان در برگزاری این مسابقات تقدیر و تشکر نمود و اظهار امیدواری کرد با همت این واحد، شاهد تداوم مسابقات قرآن در سازمان نظام‌مهندسی ساختمان باشیم.

در بخش دیگر این مراسم دکتر سیروس کامران از اساتید تفسیر قرآن کریم، ضمن تقدیر و تشکر از واحد ایثارگران در برگزاری هرساله مسابقات قرآن در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، به منتخبین این دوره از مسابقات تبریک گفت. این مفسر قرآن کریم، در میان قاریان و حافظان قرآن عمل به قرآن را بسیار مهم عنوان نمود و ادامه داد: مولای متقیان حضرت امام علی (ع) در یکی از خطبه‌های نهج‌البلاغه فرموده‌اند علیکم بکتاب الله... من عمل به سبق - بر شما باد به کتاب خدا هر کس به آن عمل کند پیشی می‌گیرد بر دیگران.

دکتر کامران همچنین به شرح نزول آیات قرآن در ماه مبارک رمضان پرداخت و با اشاره به آیه شهر الرمضان الذی انزل .... قرآن را کتابی برای هدایت تمام مردم دنیا دانست.

گفتنی است هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در 24 و 25 فرودین ماه سال جاری و با ثبت‌نام 156 نفر از مهندسان عضو سازمان برگزار که در بخش برادران به ترتیب آقایان مهندس حسین عربی، مهدی اسداللهی، محسن باباجانی کنده، اله بخش اله ویردی زاده، علی‌اصغر نظری شربیانی در رشته قرائت و آقایان مهندس محمد آزاد، مسعود نوری و بابک شهبازی در رشته حفظ حائز رتبه‌های برتر شدند.

همچنین در بخش خواهران نیز به ترتیب خانم‌ها مهندس ملیحه دهقانی محمدآبادی، مهتاب السادات میر محمدعلی رودکی، سمانه رسایی جو در رشته قرائت و خانم‌ها مهندس مهرنوش دوستدار، لیلا خالقی مهر، نیلوفر مشیریان دزفولیان در رشته حفظ کسب رتبه‌های برتر این دوره مسابقات قرآن کریم را از آن خود نمودند.

آرشیو
 
امتیاز دهی