اخبار و اطلاعیه ها
.

وضعیت فعلی انجمن خود را چگونه ارزیابی کنیم؟

1400/7/27 سه‌شنبه
تحلیل وضعیت فعلی تشکل ها جهت تحقق اهداف و برنامه های صنفی حوزه خود، از مهمترین وظایف دبیران و مدیران هر انجمنی بشمار می آید. برای این منظور، لازم است ابتدا وضعیت عضویت در تشکل را بررسی نماییم.



ناکامی در ارائه خدمات مناسب را میتوان از زنجیره عدم موفقیت در حفظ و جذب اعضا دانست. لذا دسترسی به منابع کافی حاصل از تعداد بیشتر اعضا، خود امکان طراحی، تولید و عرضه خدمات به اعضا را در تشکلها برای حفظ و رضایت اعضا بالا میبرد. علاوه بر این، افزایش تعداد اعضا، امکان گفتگو، مشارکت و فعالیت جمعی صاحبان کسب و کار را بیشتر کرده و به بهبود اعتماد، همگرایی، همبستگی و شکل گیری سرمایه اجتماعی، کمک قابل توجهی میکند.
اما برای رسیدن به چرخه مطلوب در تشکلها لازم است، دبیران و مدیران انجمن ها، تحلیلی بر وضعیت عضویت و مسائل مالی خود داشته باشند تا برنامه ریزی مناسبی برای آینده انجمن داشته باشند.




 
حال با بررسی اطلاعات بدست آمده میتوانیم وضعیت فعلی تشکل را بررسی نموده و تصمیمات مناسبی برای آینده صنفی اعضا بگیریم. لازم به ذکر است که این تحلیل صرفا منوط به انجمن های اقتصادی شده و در انجمن های علمی نیز صادق است.(راهنمای مدیریت تشکل ها4)

واحد امور تشکل های مهندسی، حرفه ای و صنفی
معاونت توسعه سرمایه مهندسی
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران
آرشیو
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر