اطلاعیه ها

.

فراخوان جذب مدرس دوره های غیر اجباری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

1400/10/27 دوشنبه
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران، به اطلاع اعضای محترم سازمان می‌رساند در راستای ارتقای دانش علمی و برگزاری دوره‌های آموزشی غیراجباری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، واحد آموزش، پژوهش و ترویج در نظر دارد از مدرسین و اساتید دارای صلاحیت تدریس در این حوزه دعوت به همکاری نماید. لذا واجدین شرایط تدریس منطبق با ضوابط ذیل که علاقه‌مند به همکاری در این حوزه هستند، فرم درخواست تدریس خود را حداکثر تا تاریخ 25 اسفندماه 1400 به ایمیل Education@tceo.ir ارسال نمایند.

جهت دانلود فرم درخواست تدریس دوره‌های غیراجباری «اینجا» و لیست دوره‌های مصوب جهت انتخاب دوره مورد درخواست تدریس «اینجا» کلیک نمایید.


شرایط احراز صلاحیت تدریس دوره‌های غیراجباری
1 - متقاضیان تدریس در دوره‌ها می‌بایست دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی حداقل پایه دو در یکی از رشته‌های اصلی و مرتبط ساختمان و با حداقل 7 سال سابقه آموزش دانشگاهی یا حرفه مهندسی بوده و توانایی علمی و تجربه او در حوزه رشته‌های مهندسی مربوطه توسط کمیسیون آموزشی مورد تأیید قرار گرفته باشد.

2 - در مورد برخی از عناوین آموزشی که متخصصین رشته‌های دیگر بجز هفت رشته اصلی، توانایی تدریس آنها را داشته باشند، مدرس آن عنوان باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر بوده و صلاحیت ایشان در کمیسیون آموزش، موردبررسی و تأیید قرار گرفته باشد.

مدارک موردنیاز

1 - ارائه مدرک تحصیلی
لیسانس، فوق‌لیسانس، دکتری (مرتبط با رشته‌های هفتگانه)

2 - ارائه سابقه تدریس متناسب با دورهٔ موردتقاضا
الف) ارائه سوابق تدریس در مقاطع کارشناسی و بالاتر در زمینه دوره‌های آموزشی مشابه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی (شامل دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی مورد تأیید) و دانشگاه آزاد اسلامی.

ب) ارائه سوابق تدریس در مؤسسات خصوصی و انجمن‌های حرفه‌ای دارای مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی (سازمان فنی و حرفه‌ای کشور) و سازمان نظام مهندسی ساختمان (این مؤسسات باید در زمان تدریس فرد موردنظر، دارای مجوز باشند)

3 - ارائه سابقه کار حرفه‌ای
الف) انجام طراحی مهندسی در دفاتر مهندسان مشاور رتبه‌بندی شده از طرف معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری.
ب) مهندس دفتر فنی یا کارگاه در پروژه‌های عمرانی اجرا شده توسط شرکت‌های رتبه‌بندی شده از طرف معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری.

پ) ارائه خدمات محاسبات اجرا یا نظارت در ساخت‌وسازهای شهری (به‌صورت آزاد با استفاده از پروانه اشتغال به کار مهندسی) و یا مدیریت پروژه‌های عمرانی در دستگاه‌های دولتی.

نکته: شرایط احراز صلاحیت سابقه کار حرفه‌ای
درصورتی‌که سابقه کار در یکی از شرکت‌های مهندسین مشاور یا پیمانکار رتبه‌بندی شده از طرف معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری باشد، باید نام پروژه، محل، تاریخ و مدت انجام کار همراه با گواهی یا مدرکی دال بر تشخیص صلاحیت شرکت یا موسسه موردنظر و گواهی قابل‌قبول بیمه در مدت انجام کار مربوطه ارائه گردد.
  • گواهی مکتوب از سازمان‌ها و نهادهای دولتی با قید سمت، محل، تاریخ و مدت انجام کار برای کار در دستگاه‌های دولتی.
  • ارائه مدارک معتبر مبنی بر انجام طراحی محاسبات اجرا و یا نظارت ساختمان‌های شهری به‌صورت آزاد یا از طریق پروانه اشتغال به کار مهندسی و موفقیت در مصاحبه حضوری مربوط به آن پروژه‌ها.
  • سوابق اجرایی باید مرتبط با موضوع تدریس موردتقاضا باشد.
4 - ارائه سوابق پژوهشی
(تألیف کتاب، ترجمه کتاب، مقاله پذیرفته‌شده در مجلات علمی خارجی
ISI، مقالات پذیرفته‌شده در مجلات علمی داخلی،  مقاله در کنفرانس‌ها و همایش‌های معتبر خارجی یا بین‌المللی، مقاله در کنفرانس‌ها و همایش‌های معتبر داخلی)

لازم به ذکر است کمیسیون آموزش با بررسی مدارک ارائه‌شده نسبت به صلاحیت متقاضی اظهارنظر نموده و نتیجه را به متقاضی اعلام خواهد نمود. کسب امتیازهای مربوطه توسط متقاضی به‌منزله حق مکتسبه نبوده و ملاک صدور مجوز احراز صلاحیت متقاضی است و کمیسیون آموزش حسب نیاز و بر اساس اولویت‌ها نسبت به صدور مجوز اقدام می‌نماید.

در صورت ارائه اطلاعات نادرست توسط مدرس به کمیسیون آموزش، انجام هرگونه تخلف در زمان برگزاری دوره‌های آموزشی و یا عدم رضایت اعضا از نحوه تدریس مدرس، کمیسیون نسبت به ابطال مجوز صادره اقدام می‌نماید.
آرشیو
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر