.

اخبار

.

برگزاری جلسه کارگروه مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و اداره‌کل ثبت ‌اسناد و املاک استان تهران

1402/10/23 شنبه
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، جلسه کارگروه مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و اداره‌کل ثبت ‌اسناد و املاک استان تهران به دعوت و میزبانی این اداره‌کل در تاریخ 13 دی‌ماه برگزار شد.

این جلسه با حضور مهندس ریاست، برخی از اعضای هیئت‌مدیره و رئیس دفتر تهیه نقشه‌های تفکیکی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از یک سو و مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان تهران، معاون املاک و کاداستر ثبت استان، رییس اداره امور نقشه‌برداری و کاداستر ثبت استان و کارشناس کاداستر ثبت استان از سوی دیگر تشکیل شد.

 این جلسه به‌منظور بررسی روند اجرای تفاهم‌نامه فی‌مابین با موضوع تهیه نقشه‌های تفکیکی و اتخاذ تدابیر لازم و هماهنگی‌های بیشتر و همچنین آسیب‌شناسی مشکلات مرتبط با این امور برگزار شد.

در این جلسه به چالش‌ها و مشکلات مرتبط با موضوعات کاداستر و نقشه‌برداری پرداخته و در مورد مسائلی چون تعرفه هزینه‌های نقشه‌برداری در نظام مهندسی، برون‌سپاری نقشه‌برداری و نکات مربوط به قانون تفکیک آپارتمان‌ها تبادل‌نظر شد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از دعوت مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان تهران، بر لزوم برگزاری جلسات مشترک مستمر تأکید کرد و گزارشی جامع از مباحث مطروحه و روند جاری ارائه کرد.

وی همچنین خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی جدید و دوره‌های بازآموزی تهیه نقشه‌های تفکیکی آپارتمان، صدور گواهی‌نامه‌های پایان دوره و استفاده از ظرفیت دانشگاهی جهت برگزاری این دوره‌ها شد.

در این جلسه مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان تهران بر لزوم بازنگری تعرفه‌ها و نظارت دقیق و منظم بر عملکرد مهندسین نقشه‌بردار فعال در حوزه نقشه‌های تفکیکی تأکید کردند و خواستار ارائه راهکار و پیشنهاد در جهت بازنگری بر تفاهم‌نامه بودند.

در ادامه این نشست طرفین بر اهمیت الکترونیکی شدن فرآیند تهیه نقشه‌های تفکیکی تأکید داشتند و پیرو جلسات قبلی روند ایجاد سامانه یکپارچه مکانیزه و بر خط نقشه‌های تفکیکی در سطح استان تهران توسط رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران توضیح داده شد.

 در پایان نیز طرفین بر ضرورت برگزاری جلسات کارگروه مشترک در قالب تفاهم‌نامه و همچنین تشکیل جلسات سه‌جانبه با حضور مدیران و نمایندگان شهرداری استان تهران در خصوص رفع مشکلات جاری ازجمله پارکینگ‌ها و تعیین تعرفه جهت خدمات ارائه‌شده به شهرداری و ...تأکید کردند.

 




آرشیو
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر