.

اخبار

.

برگزاری مانور «بازرسی از گود» سازمان؛ شناسایی گودهای پرخطر پایتخت ادامه خواهد داشت

1400/3/10 دوشنبه

صبح امروز مانور بازرسی از گودهای پرخطر پایتخت برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی نظام‌مهندسی تهران، مانور بازرسی از گودهای پرخطر تهران صبح امروز به همت واحد بازرسی سازه سازمان برگزار شد. در این برنامه به صورت نمادین سرکشی از 10 گود پرخطر در عملیات عمرانی مناطق مختلف تهران در دستور کار قرار داشت. گودهایی که در روزهای گذشته مورد شناسایی قرار گرفته و نسبت به ارسال هشدار برای مالک یا سازندگان آن ساختمان اقدام شده بود.

یکی دیگر از مواردی که در بازرسی‌های امروز مورد بررسی قرار گرفت، موضوع استفاده از مجریان صاحب‌صلاحیت در جریان عملیات عمرانی و اجرای گود بود. گفتنی است بازرسی‌های واحد سازه از گودهای پرخطر تهران در همه ایام سال و به‌صورت مستمر انجام می‌پذیرد. در صورتی که گودی پرخطر یا در حال ریزش به حال خود رها شده باشد، مراتب به صورت مکتوب به اطلاع دستگاه نظارت و مرجع صدور پروانه (شهرداری) ارسال می‌شود.

هم‌چنین اگر اوضاع گود وخیم ارزیابی شود، در صورت لزوم مراتب هشدار به با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، استانداری تهران،سازمان مدیریت بحران، رئیس شورای شهر تهران و سازمان آتش‌نشانی نیز اطلاع داده خواهد شد. گفتنی است از ابتدای سال جاری تا امروز بالغ بر 320 گود در کارگاه‌های مختلف ساختمانی در مناطق پایتخت مورد بازرسی میدانی تیم‌های مجرب سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران قرار گرفته‌اند

به گزارش روابط‌عمومی نظام‌مهندسی تهران، گود پرخطر در اصطلاح فنی به گودی اطلاق می‌شود که در مجاورت ساختمان‌های فرسوده قرار دارند. یا گودهایی که بیشتر از یک طبقه زیر زمین رفته و به صورت اصولی اجرا نشده باشند. البته که اجرای بی ملاحظه چنین ساختمان‌هایی علاوه بر تهدید مستقیم برای کارکنان یک عملیات عمرانی، خطر بالقوه‌ای برای همجواری‌ها و همسایگان آن پروژه نیز هست.

انتهای پیام/
آرشیو
عكس هاي مرتبط :
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر