.

اخبار

.

مراسم تقدیر از اقدام واحد عضویت سازمان در صدور 3500 پروانه ظرف 25 روز برگزار شد/ میرجعفری: زمان صدور پروانه اشتغال به کار به 15 روز کاهش یافته است

1400/3/5 چهارشنبه

مراسم تقدیر از اقدام ارزشمند واحد عضویت سازمان در صدور 3500 پروانه ظرف کمتر از 25 روز با حضور مهندس سیدعلیرضا میرجعفری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و مهندس خلیل محبت‌خواه مدیرکل راه‌وشهرسازی استان برگزار شد.

سید علیرضا میرجعفری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مراسم تقدیر از اقدام ارزشمند واحد عضویت در صدور 3500 پروانه ظرف کمتر از 25 روز، گفت: فرایند انجام‌شده برای صدور پروانه‌های معوق در ماه اردیبهشت از تاریخ تشکیل سازمان نظام‌مهندسی بی‌سابقه بود. کارمندان واحد عضویت توانستند با یک اقدام جهادی بیش از 3500 پروانه انباشت‌شده بخاطر شرایط کرونا را تعیین تکلیف کنند.

وی با اشاره به شرایطی که باعث نارضایتی مراجعین و اعضای معزز سازمان شده بود، اضافه کرد: فضای کوچک فعالیت واحد عضویت و البته همین تأخیرها باعث نارضایتی فراوان مردم شده بود. باید توجه داشته باشیم همه این اقدامات درحالی صورت گرفت که جامعه سخت درگیر بیماری و کرونا بود.

رئیس سازمان با اشاره به این‌که کارمندان واحد عضویت و صدور پروانه از کمترین دورکاری و مرخصی در روزهای پیک بیماری استفاده کردند، اضافه کرد: در واحد عضویت خیلی جانباز کرونایی داشتیم! کسانی که متأسفانه به ویروس منحوس دچار شدند. اقدامات صورت‌گرفته به‌معنای واقعی کلمه «جهادی» بود. من باید از همه کارمندان این واحد تشکر کنم.

میرجعفری با اشاره به اینکه انتظار ما تعیین تکلیف پروانه‌های معوق تا پایان اردیبهشت‌ماه بود، تأکید کرد: تلاش شبانه‌روزی همکاران اما باعث شد موضوع تا 26 اردیبهشت انجام شود. واقعاً قدردانی از زحمات ساده نیست؛ در جریانم با چه شرایطی حتی روزهای تعطیل برای راه افتادن کار اعضای محترم سازمان نظام مهندسی استان تهران تلاش کردید.

وی ضمن یادآوری اقدامات انجام‌شده برای تسریع فرایند صدور پروانه تأکید کرد: حالا زمان صدور پروانه در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به کمتر از 15 روز کاهش یافته است. این درحالی است که سابق بر این بالغ بر 60 روز این فرایند به طول می‌انجامید. البته همه این موارد در حالی است که مدارک متقاضی محترم تکمیل باشد.

رئیس سازمان در ادامه اضافه کرد: برای درک بزرگی اقدامات کارمندان واحد عضویت ذکر همین نکته کافی است که فضای کاری آنها سال 85 زمانی که سازمان تهران فقط 44هزار نفر عضو داشت همین بود. الان هم که اعضای ما از 125هزار نفر فراتر رفته نیز هم‌چنان همین است.
میرجعفری هم‌چنین به زحماتی که برای تکریم ارباب‌رجوع و پاسخگویی به اعضای محترم سازمان انجام شده اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند واحد عضویت راه‌اندازی پاسخگویی تلفنی به جامعه مهندسی بود. اقدامی که باعث می‌شد امورات بسیاری از اعضا به‌صورت غیرحضوری انجام‌شده و مراجعات غیرضرور در شرایط بیماری کاهش یابد.

در ادامه‌ این مراسم خلیل محبت‌خواه مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران، گفت: از اقدام جهادی کارمندان سازمان نظام‌مهندسی ساختمان تشکر می‌کنم. باید توجه داشت که اقدامات و کارهای خوب برای گسترش امید در جامعه باید اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه به‌روزرسانی فرایند صدور پروانه از اولویت‌های کاری اداره‌کل تهران بوده است، خاطرنشان کرد: اداره کل راه‌وشهرسازی هم برای این منظور تلاش کرد و بیشتر اقدامات را برخط‌سازی کرده و به‌صورت شفاف اطلاع‌رسانی می کنیم. امیدوارم این رویه شفاف‌سازی و ارتقای خدمات به اعضای سازمان ادامه داشته باشد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی تهران هم‌چنین با انتقاد از فضای کاری واحد عضویت و صدور پروانه، افزود: من از طبقه منفی یک سازمان بازدید کردم. فضای کاری واقعاً مناسب پاسخگویی به حجم بالای ارباب رجوع نیست. این فضا برای انجام چنین کارهایی غیراستاندارد است و انجام این اقدام جهادی در چنین شرایطی ارزش مضاعف دارد.

محبت‌خواه تأکید کرد: همه باید برای تکمیل و بهره برداری ساختمان جدید نظام‌مهندسی تهران تلاش کنند. مسؤلیت تکمیل این ساختمان با هیأت‌مدیره محترم است. انشالله هیأت‌مدیره دور هشتم تلاش کنند تا پایان دوران مسؤلیت‌شان بخش‌های زیادی از ساختمان را تکمیل و آماده بهره‌برداری کنند.

وی با یادآوری این موضوع که تک‌تک پروانه‌های صادره در نظام‌مهندسی باید به امضای شخص مدیرکل راه‌وشهرسازی استان برسد، گفت: برای همین در جریان همه تلاش‌های انجام‌شده هستم. مسؤلیت‌پذیری کارمندان واحد عضویت باعث انجام کارهایی بزرگ در این مقیاس شده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی تهران با اشاره به اینکه زمانی عضو هیأت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی بوده، افزود: از ابتدای مسؤلیت خود به‌دنبال تعامل و همدلی با دوستان سازمان نظام تهران بودم. اگرچه هجمه‌های زیادی علیه واحد صدور پروانه و عضویت همیشه وجود داشت. اما با تلاش مدیریت محترم سازمان الحمدلله کارهای بزرگی انجام شد.

محبت‌خواه ابراز امیدواری کرد هرچه سریع‌تر اوضاع فضای کاری واحد صدور پروانه و عضویت سازماندهی شده و کارمندان بتوانند در فضای کاری استاندارد و بزرگ‌تر خدمت‌رسانی شایسته به اعضا را ادامه دهند.

هم‌چنین در پایان این مراسم از اقدام جهادی کارکنان واحد عضویت برای صدور 3500 پروانه ظرف کمتر از 25 روز با حضور مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران و ریاست محترم سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران تقدیر به عمل آمد.


در پایان این مراسم هم‌چنین از کارمندان واحد صدور پروانه و عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بابت اقدام جهادی صدور 3500 پروانه ظرف 25 روز با حضور مهندس محبت‌خواه مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران تقدیر و تشکر به عمل آمد.
آرشیو
عكس هاي مرتبط :
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر