.

اخبار

.

برگزاری جلسه شورای راهبردی پنجمین نمایشگاه و کنفرانس شهر هوشمند ایران

1403/2/11 سه‌شنبه
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ، دومین جلسه شورای راهبردی پنجمین نمایشگاه و کنفرانس شهر هوشمند ایران روز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار شد.
در این جلسه مهندس علی کریمی آنچه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اهمیت هوشمندسازی گفت: دنیای آینده در حال حرکت به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود و ما به‌عنوان سازمان نظام مهندسی ضمن حمایت از این رویداد، می‌بایست در هوشمندسازی ساخت‌وساز شهری پیشرو باشیم و زمینه‌های پیاده‌سازی آن را برای سرمایه‌گذاران، مالکان و جامعه مهندسی فراهم کنیم.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: ما در حوزه نوآوری بیش از پیش به یک تحول نیازمند هستیم و برای ارتقای رتبه نوآوری، باید در حوزه‌های قوانین و مقررات، حمایت‌ها و تکمیل زنجیره‌های مختلف، تغییر بنیادی صورت بگیرد.
در این جلسه، مهندس امیدرضا ریاحی عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: در حوزه هوشمندسازی باید تعامل میان نهادها، ارگان‌ها و تشکل‌ها شکل گیرد و از طرفی دیگر هوشمندسازی در بخش ساختمان می‌بایست در مطالعات اولیه، محاسبات و نقشه‌ها لحاظ شود و برای این منظور باید از ظرفیت بزرگ جامعه مهندسی کشور استفاده حداکثری کرد.
به گفته مهندس ریاحی: شهر هوشمند مکانی ممتاز برای توسعه پایدار اقتصادی-صنعتی بوده که در آن به مسائلی مانند مدیریت ترافیک، مصرف انرژی، کنترل آلودگی، به‌روزرسانی و بهینه‌سازی زیرساخت‌های شهری، بهبود کیفیت زندگی از طریق رویکرد نوآورانه و سیستماتیک، بر اساس ارتباط و تبادل اطلاعات با هدف بهینه‌سازی فرآیندهای مدیریت شهری پرداخته می‌شود.
در ادامه این جلسه، دکتر غلامرضا رضاییان دبیر اجرایی پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند ایران اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌های شهری در نمایشگاه شهر هوشمند به‌صورت گسترده از کل کشور حضور دارند و به‌طورکلی تمرکز نمایشگاه امسال به سمت دانش‌بنیان‌ها است به‌طوری‌که با دادن تسهیلات مالی به‌صورت بلاعوض توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و تسهیلات تا سقف 5 میلیارد ریال از صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به این شرکت‌ها اختصاص خواهد یافت.
دکتر رضاییان تصریح کرد: استارت‌آپ‌ها به‌صورت رایگان ثبت‌نام می‌شوند و به‌طورکلی ما باید به حضور استارت‌آپ‌ها اهمیت داده و با نمایش دستاوردها و توانمندی‌ها نسبت به اقتصاد استارت‌آپ‌ها اقدام می‌نماییم.
همچنین در این نشست دکتر محمد حسن‌زاده رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) به‌عنوان رئیس کمیته علمی رویداد با اشاره به اهمیت شهر هوشمند گفت: بهره‌مندی از دیدگاه‌های دانشگاهیان و خلاقیت‌های نسل جوان و نوآور، انتقال درس‌آموخته‌های شهرهای مختلف، معرفی و عرضه به‌روش‌ها و تجربیات مؤثر کشورهای مختلف ازجمله ویژگی‌های این رخداد ملی و بین‌المللی است.
وی ادامه داد: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در نظر دارد با ایجاد ارتباط با جامعه علمی و فناوری کشور فضای هم‌اندیشی و چاره‌جویی ملی برای چالش‌های مرتبط با شهر هوشمند را فراهم کند.
به گفته دکتر حسن‌زاده: کنفرانس سال گذشته با حضور 200 سخنران داخلی و بین‌المللی در یک سالن اصلی و هشت سالن فرعی برگزار شد که در این دوره کنفرانس در یک سالن اصلی با محتوای بیشتر خواهیم داشت و همچنین ایشان در ارتباط با هم‌زمانی این نمایشگاه با نمایشگاه مسکن، شهرسازی و شهر هوشمند عنوان کردند این دو حوزه جدا از هم نبوده و مانند سنوات گذشته می‌بایست در کنار یکدیگر برگزار شود.
در ادامه در این نشست مهندس عباس رمدانی دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ضمن حمایت سازمان نصر از این نمایشگاه آمادگی حضور به‌صورت پاویون و استفاده از ظرفیت‌های سازمان نصر را اعلام کرد.
این جلسه با حضور 40 نفر از نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان صداوسیما، قوه قضائیه، سازمان حفاظت محیط‌زیست، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی، اتحادیه صنعت مخابرات ایران به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار شد.
گفتنی است پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند ایران هم‌زمان با پنجمین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری ۱۰ الی ۱۲ تیر ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود.
 
آرشیو
عكس هاي مرتبط :
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ
بيشتر